woensdag 1 april 2009

Dag 32

Nog een ruime week en dan zit ons avontuur er weer op, maar we gaan het je nog even moeilijk maken…
Het is de 40 dagentijd (40 dagen en 7 zondagen), ook wel de vastentijd genoemd. Wat is vasten eigenlijk? Dit vonden we op internet.

Vasten is:
- afstand doen van het materiële, van wat niet essentieel is voor menselijk geluk
- afstand doen van begeerte van rijkdom, macht en aanzien
- oefentijd in gebed, delen en goede werken

Gek eigenlijk, want wij dachten dat vasten vooral niet veel eten was. Maar als vasten is wat hierboven staat, dan zijn we al een paar weken goed op weg. De komende week (vanaf zaterdag) zul je iedere dag (maar niet op zondag) een smsje krijgen. Probeer te doen wat er word gevraagd. Succes ermee en tot vrijdag!

1 opmerking:

  1. Sow, als ik even eerlijk mag zijn.
    Gisteren alleen de 3 maaltijden en geen tussendoortjes... Na een stroopwafel (kreeg ik op mn werk) Muesli reep (deel van mn lunch) en banaan (ik moet fruit eten van mn moeder) heb ik toch `t idee dat ik gefaald heb.

    Vandaag 10 complimenten geven. Ik heb vandaag 2 mensen gezien, huisgenoot en een cliënt..ik had ze uiteraard kunnen overdonderen met 5 complimenten p.p. maar dan is het ook niet meer geloofwaardig. Kortom, vandaag ga ik denk ik ook falen.

    Morgen, lopend naar school. Mazzel dat ik niet meer naar school hoef. Naar mijn werk lopen, goed punt..andere kant van Ede. Moek een uur eerder mijn nest uit ofzo?
    Trouwens, nog een reden waarom ze niet fietsen in Afrika...al dat mulle zand. Fietst niet tof, toch?

    BeantwoordenVerwijderen